відпочинок в Чернівецькій області, Путила

ПамірКуполи Памір
Главная » Статьи » Весняний відпочинок

Турпохід до Смугарських водоспадів

Протяжність маршруту - біля 2 км. Складність - легка. Тривалість - близько 2,5 год. Температура (літня) - не спекотно, відчувається прохолода.

Як дістатися. Дорогою з Чернівців минаємо село Підзахаричі. Біля дорожнього знаку "Розтоки" перед мостом повертаємо ліворуч на другорядну шутровану дорогу. Ще не так давно вона була грунтовою. Дорога пролягає через хутор Бедіїв.

Живописні місця, недоторканна природа, зачаровуючі звуки потоку Смугарів, мелодійний спів і перегукування пташок створюють атмосферу казки. Потоком Смугарів можна їхати на легковому авто, але все ж таки би радив іти пішки. Адже таке враження ніби йдеш райським садом. І весь цей дивовижний шлях пролягає внизу біля перевалу Німчич.

Перші три водоспади з дороги не видно! Тому будьте уважні! Адже більшість людей кажуть, що бачили тільки 3 або 4 водоспади. Пройшовши десь метрів 70, трохи за поворотом бачимо стареньку напівзруйновану хатину зліва - майже навпроти неї справа через поле внизу в потоці Смугарів знаходиться перший водоспад Ковбер. Красу цього водоспаду словами не передати...

Ще 20 метрів по руслу вище Ковбера і я біля водоспаду Сич. Або, якщо йти по дорозі, звертаю направо на міст. Заходжу на приватне подвір'я, там знову направо і прямо.

Далі йду дорогою. Біля підйому звертаю знову направо і йду метрів 20 руслом потоку Смугарів і бачу табличку:

Минаю табличку і йду до повороту. На якому з однієї сторони дуже красива скеля, а з іншої, за поворотом, і сам водоспад.

На узбіччі бачимо дорожні вказівники - "Смугарські водоспади", "Перевал Німчич", "Протяте каміння".Дорога, що веде на водоспади, через десяток метрів закінчується. Тому далі шлях пролягає тільки руслом потоку Смугарів. Він досить мілководний, дозволяє пройти навіть в моїх шльопанцях. І ось бачу водоспад "Ворота". Майже 1 км від Нижнього Гуку.

Назва сама за себе говорить. Невелике плесо, куди він спадає, має глибину по коліно. На табличці написано, що висота водоспаду 3,5м, ширина - 4м, довжина водного потоку - 6м. Цей водоспад горизонтального типу. Поряд знаходиться печера довжиною 8м. Біля водоспаду є поклади горючих сланців. Дерев'яними сходами піднімаємося на верх водоспаду. Робимо фото, милуємося прекрасним краєвидом і йдемо далі вище за течією руслом потоку Смугарів до наступного водоспаду. Саме русло вражає. Таке враження ніби йдеш прадавньою дорогою, немає стежок, сам потік всипаний каменями різної незвичайної форми. Камені ніби вигранила, виточила сама природа. 250 м ходу і з права бачимо наступний водоспад - Середній Гук.

Біля нього бачимо табличку, на якій пише, що це трьохкаскадний водоспад висотою 11м, шириною 1,6м. Місцеві називають його "Дівочі сльози". Адже за формою він нагадує наречену. Милуємось водоспадом і йдемо далі вище за течією. 500 метрів і ми біля водоспаду Великий Гук.

Це другий за висотою водоспад в Карпатах (21м) і найвищий в Чернівецькій області. На табличці написано - ширина 4-6м, висота 21м, довжина потоку води - 24м.

Ще бачив один водоспад через метрів десь 60, русло якого майже пересохло. То був 7-й Смугарський водоспад Верхній Гук. Фото буде пізніше...І до речі, Смугарські водоспади ще називають Буковинськими. Так, на всяк випадок, щоб ви знали.

Читайте також:

Водоспад Паркулина

| Добавил: Администратор (15/07/2016)
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.